Reguli de alimentatie

TROFOLOGIA, exemple de combinatii nepotrivite:

  • PROTEINE + AMIDON: carne cu cartofi; oua cu paine; orez cu carne; branza cu cartofi sau orez;

Consecinte: proteinele nu se digera; se produc reziduri toxice si gaze daunatoare, inclusiv otravuri cum ar fi indolul; scatolul; fenolul; sulfura de hidrogen, acidul fenilpropionic, etc;

  • PROTEINE + PROTEINE: carne de vita cu carne de miel, pui sau peste; somon cu creveti; carne cu oaua; carne cu lapte; peste si branza; oua cu branza;
  • AMIDON + ACIZI: paine prajita sau cereale cu suc de portocale si oua; taitei, orez, cartofi cu otet, lamaie (in aceste combinatii trebuiesc evitate si proteinele concentrate – regula 1);

Consecinte: amidonul ajunge in stomac fara sucurile alcaline vitale de care are nevoie pentru a fi digerat corect si complete acesta va fi fermentat de bacterii;

  • PROTEINE + ACIZI: carne cu otet; oua cu lamaie; branza cu lime; friptura cu salate asezonate cu otet din belsug;
  • PROTEINE + GRASIMI : carne prajita in grasime/untura sau grasimi vegetale;
  • PROTEINE + ZAHARURI: prajuturi dupa friptura (masa proteica);

Sfat: consumati zaharurile, prajiturile, foietajele, separat la o masa individuala fara a le combina cu nimic altceva (precum laptele  crud sau pepenii), in felul acesta diminuati raul facut de acestea in organism;

  • AMIDON + ZAHARURI: paine cu miere; prajiturile cu glazura; placintele dulci, cereale cu zahar;

CONCLUZII

  1. Consumati proteinele animale concentrate doar la o singura masa pe zi;
  2. Consumati cel putin o masa alcatuita numai din alimente crude in fiecare zi si incercati ca macar 50% din aportul alimentar zilnic sa constea in alimente crude ;
  3. Respectati regulile de baza de combinare a alimentelor la toate mesele;
  4. Nu mancati intre mese;
  5. Nu consumati lapte pasteurizat si produse lactate, nici oua gatite. Daca consumati aceste alimente, consumati-le separat;
  6. Nu incepeti sa mancati imediat ce v-ati sculat din pat dimineata. Asteptati cel putin o ora si folositi acea ora pentru a face exercitii fizice. Noaptea, nu mancati inainte de a merge la culcare; ultima masa trebuie sa fie cu 2-3 ore inainte de culcare;
  7. Nu consumati fructe dupa o masa copioasa (se  consuma cu min 30 de min inainte de masa);
  8. Laptele este cel mai bine sa se consume separate ca aliment proteic, de preferat sub forma de lapte crud verificat;
  9. Legumele se combina bine cu orice, in afara de cartofi  (bogati in amidon) si de rosii (acide);
  10. Cu cat alimentele consumate sunt mai proaspete si mai crude, cu atat acestea sunt mai compatibile cu alte varietati de mancare. Asadar incercati sa alcatuiti macar 50% din regimul dumneavoastra alimentar din alimente proaspete, crude, consumate in aceasta stare. Va vor oferi enzime active si hidratare, fibre crude, necesare pentru a compensa combinatiile incompatibile de alimente gatite.

Sursa: “TAO pentru sanatate, sex si longevitate”, de Daniel Reid (Editura POLIROM, ISBN 973-46-0023-0)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

%d blogeri au apreciat asta: